Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

vrijdag 26 november 2010

VOOR ZWARTE PIET


Zoals iedereen wel weet geeft niet alleen Sinterklaas een pak, maar houdt ook zwarte Piet altijd nog wel een goed gevulde zak achter de hand. Leuk vinden wij dat en onze kinderen vinden het maar wat fijn, de pret kan niet op. Maar ieder jaar wanneer ik de foto’s bekijk, denk ik, het moet toch anders kunnen, zeg nu zelf. Zo’n mooie Zwarte Piet in een schitterende outfit met in zijn hand dat plastiek tasje van niks…
Sinterklaas bromde dat ik niet zo moest zagen, wat telde was de inhoud. Akkoord, maar de presentatie telt die dan niet? Hij kwam toch ook niet af met autootje van 100 in een dozijn?
Het was aan dovemansoren trekken.
Hij had de zakjes erg goedkoop op de kop kunnen tikken. Daar twijfelde ik niet aan, en nu moesten ze maar dienen ook. Hij leek ons Miek wel! Die was het trouwens helemaal eens met "Zijne heiligheid". Daarbovenop werd ze dan nog eens gesteund door opa ENGS. Ik trok dus duidelijk aan het kortste eind..
Dit jaar haalde ik het oude liedje maar weer eens boven, en weer had niemand er oren naar. Toen kwam ik Mevrouw Hofmans tegen, van WPG Uitgevers België NV, die alle begrip had voor mijn geklaag. Op 24 uren tijd kreeg ik prachtige tasjes toegestuurd. Niemand die ervan op de hoogte is. Zullen ze allemaal zuchten wanneer ze woensdagmorgen, want eerder geef ik ze niet vrij, alles moeten overladen in de mooie” Zwarte Pietenzak”.
DE GLAMOUR druipt van het nieuwe tasje af!
Emmanuella

Geen opmerkingen: