Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

donderdag 25 november 2010

KIKI HIRSCHFELDT en HESTER DE VRIES

IN HOLLAND STAAT EEN HUIS

“Sinterklaas bestaat”, bestaat, althans volgens Talitha. Ik ben drukdoende in de weer in mijn keuken. Want die bende uit Frankrijk kan eten!! Het zijn Fransmannen voor iets, n’est-ce pas? “Moeder!!” , ik verzeker haar dat ik niet doof ben en voeg er in één adem aan toe dat ik weet dat Sinterklaas bestaat omdat ik er de laatste tijd constant mee in verbinding sta. Mijn dochter kan doordrammen, van wie zou ze dat hebben denk je dan, moeder zijnde. Ik zet dus alles maar op een laag pitje in de hoop, dat niets verpieterd en ik ga mee naar boven. Zij had even voor mij gezocht naar de fotograaf van de foto die KIEMMA nu al 2 jaar gebruikt, jullie kennen ze wel. Ze had de man gelijk aangeschreven. Ondertussen was die zo vriendelijk geweest om toe te staan dat we de foto gebruikten. Goed voor ons. Maar ook had ze een organisatie gevonden in Nederland die als naam heeft: SINTERKLAAS BESTAAT, opgericht door Kiki Hirschfeldt en Hester de Vries in, jullie geloven het nooit, 2005. Hetzelfde jaar dat wij van start gingen, met dit verschil dat het hier over 2 jonge vrouwen gaat en dat wij 2 oma’s zijn. Wij hebben ondertussen contact gehad en we hopen elkaar te ontmoeten na Nieuwjaar.
Bovenaan vinden jullie het adres van hun website . Wie zin heeft kan eens gaan kijken. Jullie zullen zien dat zelfs hun inzichten, het doel waarom ze van start gegaan zijn in grote termen overeenkomt met wat ook wij met KIEMMA verdedigen.
Kiki Hirschfeldt doet het op dit ogenblik allemaal wat kalmer aan omdat ze één van de volgende weken zal bevallen.
Ook eens leuk om te horen en te zien dat we niet alleen met ons gedachtegoed staan. Ik heb het er al eens over gehad, maar geloof me die generatiekloof is niet “zo klovig” als men ons wil laten geloven.
Emmanuella

Geen opmerkingen: