Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

woensdag 24 november 2010

Joan Baez - Here's To You - Live Concert Paris 1983

Ieder jaar, gebeurt er wel iets waar ik het blogverhaal van Sinterklaas even voor onderbreek: een lied mij doorgestuurt uit Frankrijk, weten jullie nog? Lily van Pierre Perret. Het overlijden van Wannes van de Velde. Het kan ook gewoon een tekst,(zoals een publicatie van Het DAK in 2008, dacht ik) een gedicht of een lied zijn. Dit jaar spookte er dus op de meest mogelijke maar nog meer onmogelijke momenten Sacco en Vanzetti van Joan Baez door mijn hoofd. Wie van onze generatie zal zeggen ‘nooit van gehoord’ geen één denk ik.Dus schuif ik dit jaar Joan Baez er maar tussen. Mijn muze wil het zo.
Emmanuella

jullie klikken op het driehoekje, of in de titel en ze zingt, willen of niet...



Here's to you, Nicola and Bart
Rest forever here in our hearts
The last and final moment is yours
That agony (doodsangst) is your triumph

Geen opmerkingen: