Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

maandag 15 november 2010

TRIPPEL, TRAPPEL

Op zijn kousenvoeten komt de voorzitter en oprichter van het ENGS (European Network of Green Seniors) de slaapkamer binnen. Hij behoort tot het uiterst selecte gezelschap van mannen die “de” slaapkamer mogen betreden, hij behoort tot “the inner circle” (lang leve pater Versteylen….) diegenen….die in exclusiviteit mijn bed mogen delen… Voilà dat is niet niks zou ik zo denken.
Ik trek mijn rechterooglid even op en mompel zoiets dat klinkt als” mja?”. “Oei”, jij sliep al?”
Net niet, maar de strafste slaappil die ik ken het tv-toestel, werkt bij mij altijd direct.
Hij buigt zich voorover en zegt terwijl er nog vlug een kus op mijn voorhoofd af kan, er loopt net een mail uit Wenen binnen. “mja?” Ik denk, niks bijzonder, niks dat de moeite waard is om te vermelden althans. “Het is voor KIEMMA, hoor.” Ik ben op slag klaar wakker. Birgit wil jullie plaats geven op de homepage van “ Die grüne SeniorInnen”. Niet dat ik veel stortingen uit Wenen verwacht, maar het is mooi meegenomen. Het doet je wat, de eerste buitenlandse reis van “de klein”. Ons KIEMMA toch. Goed mogelijk dat er morgen uit Tallinn ook een aanvraag komt, want met opa ENGS weet je nooit.
Zodoende heb ik deze namiddag Duitse woordenschat en grammatica opgehaald, want ja, een mens wil dan toch ook serieus overkomen. Naar het schijnt heb ik goed gedaan, één van de dagen zal ik eens gaan kijken wat ze er zoal mee heeft uitgespookt, Birgit Meinhard-Schiebel. Ik laat jullie vast en zeker nog iets weten.
Emmanuella

Geen opmerkingen: