Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

maandag 22 november 2010

STEEK NOG MAAR EEN TANDJE BIJ…


Plots komen de stortingen binnen.
Geld wordt in een envelop afgegeven.
Mensen houden mij op straat tegen om te vertellen dat er wat op komst is.
Mevrouw De Smedt (de dochter van ons Miek) van ALCATEL laat weten terug paraat te staan met logistieke ondersteuning, zeer belangrijk, dames en heren, want wij hebben ook daadwerkelijke hulp nodig, niet enkel cash geld. Dan spreek ik nog niet van de speculoos die ons door het bedrijf meteen ook even bezorgd wordt.
Mevrouw Corstiaens van LEGO, beloofd mij een paar grote dozen up to date! Prachtig zijn ze.
Van een formaat dat KIEMMA zelf nog niet kan aankopen. Met een paar denk ik altijd aan twee, bij LEGO tellen ze anders zo te zien, op zijn Deens waarschijnlijk?
DE WRIKKER, een drukkerscollectief in Berchem, zal voor de naamkaartjes van onze kinderen zorgen ( ga eens kijken bij http://www.dewrikker.be/ en NEEN zij hebben dit niet gevraagd!).
De mensen van ABC (Agfa AID) zorgen ervoor dat we financieel terug sterker staan zodat wij weer kwaliteitsvol speelgoed kunnen aankopen. Voor de derde keer op rij zijn zij het die ervoor zorgen dat Sint en Piet met muzikant er weer bij zijn. Die mannen hebben er geen gedacht van wat ze voor ons betekenen!
Naast het Fonds van LYDIA CHAGOLL, voor de glimlach van een kind, krijg ik het bericht binnen dat ook het Fonds CELINA RAMOS positief gevolg geeft aan onze roep om hulp. Beiden fondsen zetelen onder de koepel van De Koning Boudewijnstichting.
Zelfs PROVANT (provincie Antwerpen) steekt een handje toe door ervoor te zorgen dat we aan lintsleutelhangers geraken om naamkaartjes aan te hangen. Wat ontbreekt, wordt mij onmiddellijk bijgeleverd door Agnes Steenssens van INSIDE OUTSIDE (organisatie die vecht voor de afschaffing van de doodstraf).
De TOLNATIE staat te dringen, ook sponsors van het eerste uur! En dan natuurlijk mijn enige eigenste echtgenoot, TONY Cooreman,(of opa ENGS) die ieder jaar opnieuw helemaal alleen op zijn eentje “De appelcampagne” organiseert!
Ik heb het gevoel dat ik op dit ogenblik dingen vergeet, geen ramp die krijgen jullie een volgende keer.
Emmanuella

Geen opmerkingen: