Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

woensdag 24 november 2010

SINTERKLAAS LEEST




“Hallo” roept Sinterklaas langs de telefoon. De man wordt wat hardhorig en denkt nu dat iedereen het is, vermoed ik.
Hij was het blog ook eens aan het uitpluizen, ik word er zowaar rood van. Een heilige onder mijn lezers, dat kan ook niet iedereen zeggen.
Iedere avond leest hij samen met Zwarte Piet een stukje voor het slapengaan.
Ik was niet zeker of dat nu ja of neen een compliment was. Ik hield het maar op het eerste gedacht en zei netjes "dank u wel, sinterklaaas". En of er iets bijzonders aan de hand was, want telefoon van de Sint had ik tot op heden nog nooit gekregen, dacht ik toch...
"Och neen", reageerde de goedheilige man, ik had gewoon zin om eens te bellen, dat overkomt mij soms nog wel, oudere mensen, weet je, ze hebben soms zo hun kuren." En daar heb ik maar niet op gereageerd. Ik heb hem nog wel even nodig weten jullie wel...
Emmanuella

Geen opmerkingen: