Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

dinsdag 16 november 2010

GESCHIEDENIS (BIS)

In onze eerste brieven vroegen we nog geld of nieuw speelgoed.
Wat mensen onder nieuw verstaan…
Bleek vlug dat Van Daele er volledig naast zat!
Om nog maar te zwijgen over de bijvoeglijke naamwoorden: "trendy”, “cool” of “in”.

"De kinderen zijn groot" (al getrouwd bedoelen ze dan) "en ’t is nog nooit gebruikt" (neen, maar “in” kun je dit onding ook niet noemen!), "de kleinkinderen daar is het niet goed genoeg voor." Begrepen. Maar zeg me dan waarom het voor onze kinderen plots wel een Sinterklaaspak moet zijn?
Ik ben onbeschoft..’t is maar hoe je het bekijkt!
We moeten echt toch dringend af van die vuilnisbakken mentaliteit.

We hebben de term “nieuw speelgoed" MOETEN schrappen.
Meestal geven mensen nu toch wel geld zodat wij onze mensen op hun beurt kunnen laten uitmaken wat de kinderen nu ook eens graag zouden krijgen. Ik hoop nog altijd dat KIEMMA binnen afzienbare tijd (je weet maar nooit) zover zal staan dat haar “gasten” nu ook eens een brief zouden kunnen schrijven. Een persoonlijk verlanglijstje opmaken, niet om alles te krijgen, maar wel om de Sint de kans te geven zijn “fabricagemolen” eens in de juiste richting aan te zetten.
Aan al die sponsors van het eerste uur die juist durfden inschatten waar het met KIEMMA over ging, DANK U!!

Waarom ik dit er nu toch maar weer eens tussen zet?
Dat kunnen jullie wel zelf bedenken…Of vergis ik mij?
Doe wat u niet aan uw kleinkinderen of kinderen geeft, met deze feestdagen, naar de kringloopwinkel. Daar is het op zijn plaats! Onze kinderen krijgen (sommige maar eens in hun leven!) een ECHT PAK van SINTERKLAAS, en niet één dat ergens in een kast is blijven staan...
KIEMMA, DIE LIEVE SCHAT, DANKT U VOOR UW BEGRIP!
Emmanuella

1 opmerking:

TALITHA zei

Amai, moeder, in form geloof ik, he?!!!


Ikke