Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

donderdag 27 november 2008

EERST DENKEN DAN DOEN,


Maar achterste voren lukt het ook...

Ik verstuur een mail:
“Maria,
De mensen van Het Dak willen graag meedoen.Er zijn een paar probleempjes die om een oplossing vragen .Ik heb onze “kievietjes” daar niet met lastiggevallen..Zullen we volgende week terug naar het DAK gaan? Jij kunt toch mee? .Want we hebben wel een geordend, redelijk mens nodig om deftige afspraken te maken.”
(Zelfkennis siert de mens, ik moet dan wel en heel sierlijk persoon zijn…)
Maria, Je vindt het toch niet erg dat ik alvast maar contact heb opgenomen met Het Dak?"

Natuurlijk neemt ze het mij niet kwalijk, anders kan ze driekwart van de tijd boos zijn op mij en dat is ook niet goed voor de gezondheid.”

We zijn dan 11 november, niemand wist van deze “démarche”, zoals jullie, Beste Lezers, ook al wel vermoedden.
Ik ben nochtans een fervente aanhanger van de democratie, geloof me of niet, geen “parlementaire” dat is ook waar. “Inderdaad”, bevestigt mijn wederhelft, “een anarchistische”.
So far, no comment. Ik weet ook niet wat hij daar juist mee bedoelt.
Emmanuella

Geen opmerkingen: