Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

maandag 30 november 2009

KOFFIE?

Er is vanwege de mensen van Alcatel-Lucent geen neerbuigende, betuttelende houding. Er is bij de mensen van De Kievitwerking en het DAK geen slaafse onderworpenheid te bespeuren. Iedereen is benieuwd naar iedereen, vermoed ik.
Betuttelen doen ze met de “oudjes”, lees: Miek en mij.
Het moet gezegd, ik kan het niet ontkennen, wij hebben zo onze manier van vergaderen…converseren en afspraken maken.
Kathleen weet er nu alles van, vermoed ik zo…
Er valt een woord, een punt of een zin en dan dwalen we, Miek en ik dus, soms wel even af, blikken vooruit of herinneren ons,: “weet je nog wel”. Ik weet zeker dat mijn dochter er een punthoofd van zou gekregen hebben. Nu die krijgt dat nogal vlug dus je kunt wel denken hoe het hoofd van Talitha er intussen uitziet… Wel zie je dit bedoel ik nu wanneer Miek en ik aan de praat zijn…
Moedig luisterde Kathleen nog even beleefd naar onze uitspattingen. Toen nam ze met kordate beweging er een groot schrift bij en na de vijfde onderbreking draaide ze een grote bladzijde om, waarvan ik opmerkte dat die helemaal nog niet volgeschreven was. Toen zei ze:” Zo gaat dat niet. Nu gaan we alles eens overlopen vanaf het begin in de juiste volgorde.” Nu voor ons niet gelaten hoor als ze dat zo graag deed, wij dachten dat we al bijna aan het einde waren???
“Kopje Koffie?” Maar zij had nog water. Wij hebben die koffie dan ook maar gelaten voor wat hij was.
Emmanuella

1 opmerking:

omer.neefs@gmail.com zei

Jullie blog leest als een vervolgverhaal, met spannende ontknopingen,leuke beschrijvingen en vooral levensechte ontboezemingen. ik kan me die vergaderingen zo voorstellen...en de reactie van iemand-die-vooruit-wil als katleen ook, terecht waarschijnlijk.
De geboorte van de kleine Nestor is wel een heel speciale attentie van de Sint! Proficiat by the way aan de ouders en grootouders. Geniet maar van die kleine spruit, het is zo snel voorbij en het is een echt schatje!
tevens wens ik jullie voor morgen een heel leuke dag met de sint en al jullie gastjes!
Tot later! Emma