Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

vrijdag 4 december 2009

NON STOP FEESTJE


De dag voor het sintfeest kwam Kathleen ons "werkpaleis" binnen.
Een werkgroep grimme was ook voorzien.
"En jij kunt dat dus?", met nauwelijks verholen bewondering stelden we Kathleen de vraag.
"Maar neen", proestte die het uit, "ik heb dat nog nooit gedaan, maar zie, ik heb een boekje meegebracht met voorbeelden."
Mooi, vonden wij dat. Zuinig merkte Maria op dat je natuurlijk het voorbeeld niet helemaal moest volgen, je kon die tekening heus wel vereenvoudigen, maar 't klonk weinig overtuigend. "Tuurlijk", Kathleen beaamde dat geruststellend en voegde eraan toe dat je met een beetje fantasie en gebruik van glitter veel eenvoudige dingen kon maken. 't klonk mij wat overmoedig in de oren.
Ik dacht bij mezelf: mij niet gezien!
Bleek achteraf dat ze allebei gelijk hadden.
Emmanuella



Geen opmerkingen: