Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

woensdag 9 december 2009

De Sint komt terug...

Woensdag, 2 december, 17.30 uur

De drukte was een beetje voorbij en ik (Miek) zette de overgebleven pakken bij elkaar en bezorgde pakken van zieke kinderen aan broer of zus.
Achter mij kwamen de Sint en Zwarte Piet terug binnen en werd er door Emmannuella een aankondiging voorgelezen: de Sint komt niet alleen voor kinderen, maar ook soms wel eens voor een volwassene....
Bleek dat de Sint was teruggekomen om mij een groot pak te bezorgen.
Dit jaar was onze 5de editie en Emmanuella had in alle stilte een verrassing voor mij in petto. Ze vond dat ik wel eens in de bloemetjes mocht gezet worden voor die 5 jaar meewerken aan een "echt Sint-Niklaasfeest". Ik kreeg een heel mooie fotocollage van de voorbije 5 jaar die Talitha ( Emmanuella's dochter) met haar goedkeuring had samengesteld. ( Dank Talitha) Die twee zullen heel wat geskyped hebben om tot zo een mooi resultaat te komen.
Alsof dit nog niet genoeg was, werd ik ook nog getrakteerd op een mooie ontroerende brief van Emmanuella. Zo één waarbij je gemoed vol loopt en tranen in je ogen staan.
Emmanuella, bedankt, maar weet je nog... jij was diegene die met het idee naar voor kwam en alles in gang zette en die 5 voorbije jaren hebben we "samen" waargemaakt.
Miek

2 opmerkingen:

Talitha zei

Goed he, dat Maria , Miek, nu ook kan schrijven op het blog!!!

Emmanuella zei

Ja, en na Nieuwjaar geef ik "privé-cursus" zodat ze daarna prentjes en zo meer kan invoegen.
Ook goed hé?
mama