Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

maandag 8 december 2008

ROUTINE?

Op 1 december beginnen we eraan. Koud, kouder, koudst. Ondanks het thermische ondergoed. Zie ik jullie lachen? Ik ben nochtans doodernstig.
Gelukkig is het niet ons eerste jaar, ik werk op automatische piloot, ik weet niet hoe het met de anderen gesteld is.
Ik voel hoe de koude,langzaam maar zeker van kop tot teen door mijn lichaam trekt. God, ik geef je mijn laatste frank (euro) voor een straaltje zon of een vuurtje dat ook warmte geeft en niet doet alsof.
Weten jullie hoe koud, koud water is? Wij wel.
Mag ik meteen een oproep lanceren?
Heeft er iemand een "senseoapparaat" dat AUB NIET lekt!
Breng het naar het Kievitsnest.
Heeft er iemand een elektrisch vuurtje teveel dat NIET ENKEL elecetriciteit VERBRUIKT, breng het in één keer mee!
En is er een electricien met een goed hart die tijd heeft om wat draden weg te werken laat die dan ook gelijk even langs komen.
Dit voor het Kievitsnest
Het DAK heeft ook nood aan van alles en nog wat, en nog véél meer, maar het DAK leeft, beweegt en bestaat op een andere manier.
God ik wist niet dat ik zó verwend was, of is het zo, dat zij schandalig veel te kort hebben.....
Emmanuella

Geen opmerkingen: