Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

dinsdag 27 oktober 2009

DONDERDAG 8 OKTOBER

Wat een dynamische vergadering!
De twee werkingen hebben goed nagedacht over wat zij beschouwen als een echt Sinterklaasfeest voor de kinderen. Experten zonder weerga, daar twijfelt niemand aan. Eén voor één worden mijn voorstellen van tafel geveegd. Ik was beter samen met Miek gaan dobberen op de IJszee (of toch zoiets). Wij, Miek en ik, lijken “De Lange Wapper” wel en zij, Het DAK en Kievitsnest, “Ademloos”. (Plaatselijke humor.) Enkel de” muziekman” van vorig jaar (Guido), en of het toch wel degelijk dezelfde Sint en Piet zijn, die terugkomen? Overleven hun tornado. Waarom zouden ze met minder doen als je het “authentieke black and white duo” ook kunt krijgen? De drie heren hebben blijkbaar veel indruk gemaakt.
Probleempje, in november starten de aanpassingswerken, van de feestzaal (de voormalige refter van het klooster). De elektriciteit is ontoereikend en onveilig. De verwarming stelt problemen. Er gaat zowaar een rilling door mij heen, ik herinner mij…
Een lekje hier, een lekje daar en nog zo het één en ander.
Vermits het Daklozenactiecomitee alles zelf moet doen en ook zelf de nodige fondsen moet zien te bemachtigen is het nog maar een vraag hoe de zaal er op 2 december zal uitzien. De kerk is een alternatief maar ook daar stelt zich de vraag: verwarming, hoe krijgen we dat nog voor elkaar zonder ons in de schulden te steken?
Emmanuella

Geen opmerkingen: