Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

donderdag 2 december 2010

EEN MAILTJE




Per uitzondering, beste lezers, zet ik al eens een mail op het blog. Ik ben daar voorzichtig mee omdat ik vind dat privacy nog altijd iets is waar we zuinig mee moeten omspringen. Ik heb voor de mail die volgt dan ook de toelating gevraagd aan de schrijfster, ik geef jullie gelijk mijn antwoord mee, dan weet iedereen nog eens in het kort waar het om gaat. Daarna volgen de foto’s. Onze huisfotograaf, Gunther, is er een halve nacht zoet mee geweest. Maar ze zijn dan ook weer de moeite waard .
En nu de eerste mail die ik gisterenavond nog heb binnengekregen. Zalig gewoon.


----- Original Message -----
From: Raf Vermeiren
To: EmmanuellaVanPaemel@telenet.be
Sent: Wednesday, December 01, 2010 6:24 PM
Subject: sint

Beste Emanuella,

Ik ben de mama van Eline en Sander die daarstraks ook op het feest waren, ik was degene die geholpen heeft (via raad en daad) met het maken van de mijters.
Heel deze introductie maar even om te laten weten dat het een prachtig feest was met veel stralende kindergezichten en prachtige geschenken.

Over die geschenken, ik zal jullie die per overschrijving betalen vermits onze kinderen niet tot jullie doelgroep behoren. Ik heb jullie rekeningnummer.

Met vriendelijke groeten
Mieke
Beste Mieke,
Die financiële steun kan echt wel wachten tot volgend jaar lig daar maar niet wakker van. Je zou mij meer en beter kunnen helpen door toestemming te geven om dit briefje in het KIEMMABLOG te zetten. Kan dat? Ik kan altijd als je dat liever hebt de namen eruit halen. Laat me het zo vlug mogelijk weten aub.
Je hebt iets veel belangrijker gedaan dan geld geven, je hebt je kinderen meegebracht, zoals ik mijn kleinzoon.
Dat is het waar het over gaat.
Ik ken meer dan genoeg mensen die wel wat aan liefdadigheid willen doen zolang ze de armen maar niet moeten ontmoeten of aanraken.
Zolang mensen weigeren te begrijpen dat armoede geen besmettelijke ziekte is maar wel een schandalige onrechtvaardigheid, is er nog veel werk aan de winkel.
Dus vooral blijven komen met je kinderen die zo leren dat alle mensen evenwaardig zijn. Jouw mail was gisteravond de eerste die hier binnenkwam, geloof me dit is ONBETAALBAAR!
Heel hartelijk bedankt en tot volgend jaar hoop ik.
Met vriendelijke groeten
Emmanuella van Paemel

Geen opmerkingen: