Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

maandag 2 december 2013

DE LAATSTE LOODJES

Die laatste loodjes een jaarlijks weerkerend fenomeen. Ik haat het! Maar niets aan te doen ze horen erbij. Mijn echtgenoot zit hier achter mij nog naamkaartjes te schrijven van mensen die plots terug verschijnen…Goed hoor dat ze er zijn, maar dat plots op het nippertje, ik val in herhaling, maar ik haat het.


Miek huppelde vandaag heel de dag door van magazijn naar magazijn juist maar even kijken, want ik was wat vergeten of zij kwam wat te kort. Ik snak naar adem alleen al van te horen waar ze weer zit want iedere keer dat de telefoon ging was ze wel ergens behalve thuis. De buttonmachine was ze bijna vergeten een rush tegen de tijd werd het, een thriller is er niets tegen.

Ik vraag me af wat “Meneer Cleerbout van deze jaarlijks terugkerende toestanden denkt.

Grapje Herman, moet ook kunnen, nietwaar?

Enkele bedankingen gaan, of ik het wil of niet, te laat aankomen. Ik leg er mij maar bij neer, opwinden is niet goed voor mijn ck’s. Mijn man waakt daar angstvallig over en vanuit Frankrijk krijg ik mails die mij eraan herinneren…

“Overmorgenavond” is het weer voorbij en staan we ervan te kijken, ook een jaarlijks terugkerend fenomeen, waar wij ons zorgen over maakten, maar tja dat duurt dus nog even voor we zover zijn.

Emmanuella

Geen opmerkingen: