Totaal aantal pageviews

Wij zoeken, kraakvers, nog nooit gebruikt, spiksplinternieuw speelgoed. Dit om Sinterklaasfeesten te geven. De werkingen die wij uitkiezen situeren zich in de armste wijken van Antwerpen. Vluchtelingen, allochtonen, autochtonen, vierde wereld, je vindt er zo wat alles met één gemeenschappelijke noemer: armoede troef. We willen de weg naar een buurthuis, weg ook naar een opvang, duidelijker in de kijker zetten en de drempel verlagen. Emmanuella en Miek

woensdag 26 november 2014

KIEMMA 2014-woensdag 26/11


Voor die kinderen in Antwerpen, waar niemand voor opkomt. Die dikwijls niet op een Sinterklaasfeest geraken omdat niemand ze inschrijft.
Razend spannend is het geweest:doen we het of doen we het niet!
2014 was nu eenmaal een hectisch jaar geweest en ons Miek en ik, we zijn nog wel niet "stok" maar "piep" is ook al een tijdje geleden...
“Of ik voor mezelf wil spreken”, wordt achter mijn rug gemompeld…
 
 
 
 
Bonsoir,
Déja le mois de septembre donc moins de 3 mois avant la fête de Saint Nicolas.
Je me demandais si votre santé vous permetrait d'organiser encore une fête et si vous aviez trouvé les fonds neccessaires.
J'ai appris de Bart que l'Ocmw n'organisera plus de fête de Saint Nicolas mais que  les enfants inscrits recevront un chèque de 15€ du "Fun" et une brochure expliquant aux parents comment faire une fête de Saint Nicolas. J'en conclu que les enfants se bousculeront pour venir à votre fête de Saint Nicolas.
Si vous organiser quelque chose Kriebelteen sera heureux de vous aider.
Bien à vous
Dominique
De e-mail van Dominique schudt ons wakker, we happen naar adem, de Sint staat verstomd wanneer we hem erover vertellen, de heilig man en zijn gevolg vervangen door “een chequeje en een brochuurtje” Zwarte Piet wordt er helemaal bleek van!
Ter geruststelling van onze lezers: Dominique is Française die ALTIJD met ons en de kinderen van Kriebelteen Nederlands spreekt.  Bij hoge uitzondering en hevige emoties schakelt zij soms over op haar moedertaal iets waar Miek en ik alle begrip voor hebben!
 
Per kerende worden Dominique en Niek verwittigd dat de Sint en zijn ploeg popelen van ongeduld, natuurlijk gaat het feest door, wij, die van KIEMMA, zijn er op slag klaar wakker van.  Ook bij Raad en Daad klinkt er opluchting door, in stilte was bij hen alles wel voorzien maar onze stilte was nog “oorverdovender”…
 
Niek van Raad en Daad reageert onmiddellijk:
 
Beste Emmanuella,
Wat fijn dat jullie weeral willen en kunnen 'gaan' voor het grote Sinterklaasfeest. Ik noteer de datum alvast in mijn agenda.
Vermits de Steenhouwer op woensdag sluitingsdag heeft, is er geen enkel probleem om zowel de grote zaal als de pub te gebruiken. Wat klaarzetten en voorbereidingen de dagen voordien betreft, dat moet ook lukken mits goede afspraken.
Als we gastvrijheid boden aan de Steenhouwer, was dat op voorwaarde dat onze eigen activiteiten zouden kunnen blijven doorgaan, daarbij hadden we o.a. ook het sinterklaasfeest voor ogen.  
Beste groeten en hopelijk tot binnenkort,
Niek
 
Wat gezondheidsperikelen en natuurlijk ook wat ouderdomslast,..
”of ik over dat laatste nu  alsjeblieft wil ophouden, straks geloven de mensen het nog!!”
"pff" reageer ik op mijn compagnon en ik maak mijn zin verder af.
Voor mijn echtgenoot en ik golden die gezondheidsprobleempjes wel maar wij besluiten kordaat om de polymiositis, de halskanker en zelfs de heren Kahler en Parkinson kordaat aan de deur te zetten in de hoop dat de mannen van het” grof vuil” ze gelijk zouden meenemen.  IJdele hoop dus, hebben we heel het boeltje nu maar op zolder geparkeerd, daar hebben we er ook geen last van….
En later, veel later dan andere jaren wordt het startschot uiteindelijk gegeven!
Ook dit jaar wordt het feest opgedeeld in mini’s en maxi’s en dit tot ieders tevredenheid.  Met KRAS en DE OVERZET erbij zal Sinterklaas ook dit jaar weer weten wat te doen wanneer hij naar KIEMMA komt.
KIEMMA terug in actie.
 
 
 
Daar doen we het toch voor?
Jullie, wij, en de Sinterklaasploeg!
Emmanuella

 
 
 

1 opmerking:

TALITHA zei

Yes, dames (en heren)! Daar doen jullie het voor (voor die kinderen die door niemand in acht worden genomen). Hop met de beentjes voor iedereen! Wij duimen mee!
Talitha